Saturday 17 December 2016

#1

"You happy, you cry, you sad,you cry"

Harini aku nak cerita sikit
cerita ni dah lama, masa aku 12 tahun
3 tahun lepas 
masa aku hadapi ujian besar UPSR
semua orang pernah lalui first ujian yang besar
yang dulu korang rasa bila tak dapat 5A hidup kau musnah
itu semua salah
tak semestinya kau berjaya dalam semua ujian kau hidup senang
kalau kau tak pernah lalui perit nya hidup dalam kegagalan
kau mesti takkan berjaya.
nak tahu kenapa?
sebab bila kau berjaya kau riak
and akan ada time bila kau rasa
"aku dah pandai buat apa aku nak belajar lagi"
kau salah 100%
even orang yang berjaya dapat straight A dalam SPM 
tak dapat tentukan hidup diaorang lepas tu
ada je yang menganggur.
eh, dah terpesong dari cerita.
sebenarnya nak cerita masa aku nak amik result UPSR
semua orang rasa nervous 
dah pulak masa tu boleh check pakai sms
semua sibuk check
dulu aku ada lah berkawan dengan 1 geng ni
ada 4 orang semua termasuk aku
diorang semua dah check and dapat keputusan
keputusan aku je belum dapat melalui sms masa tu
sorang kawan aku ni, dah nangis awal-awal lagi 
sebab dia dapat 4A 
biasalah kan, bila gagal nak apa yg kita mahukan.
tangan aku dah berpeluh sebab masa tu cikgu kata ada 6 orang dapat 5A
yang 5 orang semua dah tahu
aku sorang je belum tahu
And lastly masa cikgu umumkan orang last dapat 5A
rupanya aku
masa tu aku blank gila
tak tahu nak senyum ke apa
macam tak percaya la kan?
and automatik aku terus nangis masa tu
nak kata sedih tak
tapi entahlah
and aku bersyukur sangat
sebab apa yang aku usahakan selama 6 tahun berbaloi
Alhamdulillah.
and sekarang aku hadapi ujian kedua terbesar pulak
aku rasa takut pulak nak amik result
aku takut aku nangis lagi macam dulu
aku takut aku musnahkan harapan mak bapak aku
aku takut aku jatuh sejatuh jatuhnya
tapi aku akan cuba bangun balik
sebab tanpa kegagalan kita tak tahu apa rasanya itu hidup.