Sunday 18 December 2016

Cinta // Jodoh

''Bercinta bila kau tak tahu erti cinta tu yang sebenarnya"

❤❤❤❤
Well, semua orang pernah bercinta
tipulah kalau aku kata aku tak pernah
aku first time bercinta masa aku 11 tahun
lol, rasa macam kelakar je cerita pasal ni
Aku try jugak sebab nak tahu apa yang bestnya
menyakitkan hati adalah
kau bayangkan masa sek ren dah putus hati bagai
padahal masa tu, maksud cinta tu pun kau tak tau
infact, time tu sepatutnya kau bercinta, berkasing sayang dengan keluarga
Meh sini nak bagitau,
tak payah la bercinta 
kita ni, tak kesah lah sek men ke uni ke kolej ke
still student lagi
and student sepatutnya belajar, cari ilmu
even dengan belajar pun kau boleh tertekan
bayangkan kau dalam relationship
bertambah tertekan la kau gamaknya
aku bukan nak halang ke hape
aku takut bila kauorang tetiba putus
lepastu kau sedih nak mati sampai suicide je
tak berbaloi pun
buang masa
dari kau boleh dapat 4 flat masa exam
and bila kau bercinta point kau jatuh
sia-sia je apa yang kau belajar, dah la kena repeat bagai.
hah lagi satu
cinta akhirat pun kau tak boleh nak capai lagi
kau nak cintakan dunia
buat apa nak cinta dunia wei
dunia ni sementara, pinjaman Allah SWT je semua ni
kalau kau still nak cinta dunia ni
Baik kau cintakan akhirat dulu
beribadat sampai kau takde dosa langsung
tapi tak mungkin la kan
even Rasulullah SAW yang maksum tu pun 
beribadat bagai nak rak
Yang aku tulis panjang-panjang ni bukan apa
nak bagai kesedaran sebelum terlambat
Jodoh kau, kalau ada mesti sampai kat kau
Takyah cari, kau doa je semoga jodoh kau tu
tak bercinta dengan orang lain
Ofc la kita taknak khawin dengan orang yg telah dipakai orang lain kan?
Rasa macam pakai benda yang telah dipakai gitulah.
Aku saja ja nak tulis pasal ni.
Janganla pulak bash aku en.
Aku ingatkan sesama manusia je.